10 comerços de Figueres ja s'han adherit al projecte per formar el seu personal per atendre en català

04/05/2026

L’Ajuntament de Figueres i el Consorci per a la Normalització Lingüística impulsen el projecte “Comerços aprenents”, una iniciativa per fomentar l’atenció al públic en català als establiments de la ciutat. De moment, ja s’hi han adherit 10 comerços del centre de Figueres, principalment del carrer Nou, l’entorn de la Rambla i el barri de l’Estació.

El projecte ofereix formació bàsica de català als treballadors dels comerços que tenen dificultats per assistir a cursos regulars, ja que les sessions es fan directament als establiments. Segons el consistori, l’acollida ha estat molt positiva i molts participants han expressat la voluntat de continuar formant-se als cursos del Centre de Normalització Lingüística.

Aquesta iniciativa s’emmarca en les polítiques municipals de promoció de la llengua catalana, reforçades amb la creació de la Regidoria de la Llengua Catalana, encapçalada per Josep Maria Bernils.